رعایت اصول تغذیه صحیح در حفظ سلامت ما در ماه مبارک رمضان اهمیت بسیاری دارد. اکنون با شیوع ویروس کرونا اهمیت این موضوع دوچندان شده است، چراکه باید بیش از پیش سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم. 

تغذیه سالم در ماه رمضان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انتخاب، در ایام ماه مبارک رمضان باید اصول تغذیه صحیح یعنی مصرف متعادل از همه گروه‌های غذایی در وعده سحر و افطار و خودداری از مصرف بی‌رویه شیرینی، چربی و نمک رعایت شود به ویژه در شرایط فعلی کشور چون غذاهای چرب و پرنمک باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. 

دکتر زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در این باره گفت: یکی از عوامل زمینه‌ساز برای فعالیت ویروس کرونا خشکی گلو است. اگر در کنار غذاها سبزی و سالاد باشد به پیشگیری از خشک شدن گلو کمک می‌کند. 

وی بیان کرد: بنابراین در وعده سحر نکاتی که باید رعایت شود در درجه اول مصرف کافی سبزی و سالاد است به این علت که حاوی آب هستند و در طول روز از خشکی دهان و گلو و کم آب شدن بدن پیشگیری می‌کند. 

دکتر عبداللهی در ادامه افزود: ویتامین‌های A و C برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم هستند بنابراین یک توصیه مصرف سبزی و سالاد در کنار غذای سحری است. نوشیدنی‌های شیرین برای سحر توصیه نمی‌شود برای این‌که احساس تشنگی را در طول روز تشدید می‌کند. 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: غذاهای چرب و پرادویه مناسب نیستند چون احساس تشنگی و خشکی گلو را بیشتر می‌کنند. یکی از اشکالات خوردن غذاهای شیرین در سحر این است که در طول روز قند بدن افت می‌کند .

وی یادآور شد: در وعده افطار استفاده از مایعات گرم و مواد قندی مثل خرما برای برگشتن قند خون به حالت عادی مهم است و پس از آن بهتر است یک غذای ساده و سبک مصرف شود. 

در نهایت رعایت اصول تغذیه صحیح یعنی کاهش مصرف نمک، قند، چربی، مصرف سبزی و مایعات و آب به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا کمک می‌کند و در حفظ عملکرد طبیعی دستگاه‌های بدن نقش مهمی دارد.

کد خبر 505256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha